Leaderboard
728x15

Nice Picture Sizes photos

Large Rectangle

Some cool picture sizes images:


1956 Goliath GP 900 Brochure (03)
picture sizes
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
Goliath was a German car brand started in 1928 and which was part of the Borgward group. Goliath was based in Bremen and specialized in three-wheeler cars and trucks and medium-sized cars.

The company Goliath-Werke Borgward & Co. was created by Carl F. W. Borgward and Wilhelm Tecklenburg in 1928. The first models were three-wheelers trucks derived from the Blitzkarren previously built by Borgward. The first passenger car was the Goliath Pionier in 1931, which still had three wheels and a one-cylinder engine. Until 1934, 4000 of these small cars where produced in various types of body. The Pionier was considered as a forerunner of the Hansa models 400 and 500.

These were front-wheel-drive two-door sedans.

Goliath GP700 (1950–1957) — two-cylinder, inline, two-stroke, water-cooled, transverse engine (anticipating the Mini and many recent cars). In 1952 introduced Bosch direct fuel injection, around the same time as the Gutbrod Superior 600; they were the first two cars to use this technology.

Goliath GP900 (1955–1957) — two-cylinder, inline two-stroke, water-cooled, transverse engine, Bosch direct fuel injection.

Goliath 1100 (1957–1958) — four-cylinder opposed four-stroke water-cooled engine

Light trucks

Goliath GD750 three-wheeler (1949–1955)
Goliath Dreirad (1955–1961)
Goliath GV800 (1951–1953)
Goliath Empress (1953–1961)

(Wikipedia)

- - -

Zusammen mit seinem Partner, dem Kaufmann Wilhelm Tecklenborg, gründete Carl F. W. Borgward 1928 die Firma Goliath-Werke Borgward & Co.. Aufgrund eines Gesetzes von 1928 durften Kraftfahrzeuge mit weniger als vier Rädern und einem Hubraum von weniger als 350 Kubikzentimetern ohne Führerschein gefahren werden und waren steuerfrei.

Bis 1934 wurden ca. 4000 dieser Kleinstwagen in verschiedenen Karosserievarianten verkauft. Der Pionier gilt als Vorläufer der heckgetriebenen Hansa-Modelle 400 und 500.

1944 hatten amerikanische Bomber das Werk zerstört. Doch schon wenige Monate nach Kriegsende begann der Wiederaufbau, um zunächst Handwagen und Fahrradanhänger zu bauen.

Im September 1949 wurde die Goliath-Werk G.m.b.H. als eigenständige Firma der Borgward-Gruppe gegründet.

1949 brachte Goliath den Dreirad-Transporter GD 750 (750 kg Nutzlast) auf den Markt, der mit einem Preis von zunächst 3425,00 DM bei kleinen Gewerbetreibenden großen Anklang fand und schnell zu einem Verkaufserfolg wurde. 1950 kam die Limousine Goliath GP 700 heraus.

Ab 1958 wurden die Goliath-PKW-Modelle unter dem Namen Hansa 1100 verkauft, um von dem Zweitakt- und Dreiradimage wegzukommen.

(Wikipedia)


The Dom Cathedral (Kölner Dom) in Cologne, Germany WWII, May 10th, 1945. "Trolley Missions"...Kölner Dom in Köln, Deutschland WWII, 10. Mai 1945. "Trolley-Missionen"
picture sizes
Image by David C. Foster
Best viewed on original size. Cologne, Germany: Cologne Cathedral, Central Station, and the destroyed Hohenzollernbrücke Bridge over the Rhine River (1945).

”Our fly-over was only a few hours, I was looking out at the scenery and “Pop” Beadling was shooting pictures. Two to three days of fly-overs B-17’s first, then B-24s”
Lt. James Muenker, Bombardier on the B-24 Heavy Bomber “Wazzle Dazzle”.

Photo credit: James Beadling, Co-pilot of the “Wazzle Dazzle”.

This photo is free for download by the Creative Commons.

Location history courtesy of Dierk: www.anicursor.com/colpicwar.html
***************************************************************************************************
Dem Zweiten Weltkrieg Deutsch Luftaufnahmen

Köln, Deutschland: Kölner Dom, Hauptbahnhof, und die zerstörte Brücke Hohenzollernbrücke über den Rhein (1945).

"Unsere fly-over war nur ein paar Stunden war ich mit Blick auf die Landschaft und" Pop "wurde Beadling Bilder schießen. Zwei bis drei Tage Fly-overs B-17's zuerst, dann B-24s "
Lt James Muenker, Bombardier in der "Wazzle Dazzle".

Photo credit: James Beadling, Co-Pilot der "Wazzle Dazzle".

Lage Geschichte mit freundlicher Genehmigung von Dierk: www.anicursor.com/colpicwar.html

www.wdr.de/themen/global/webcams/domcam.jhtml


1956 Lloyd LP 250 (03)
picture sizes
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Lloyd LP 250 is a small car introduced in June 1956 and offered for sale till 1957 by Lloyd Motoren Werke G.m.b.H. of Bremen. The body and running gear came from the existing Lloyd LP 400. The LP 250 differed in having the size of its two cylinder two stroke engine reduced to 250 cc. This produced a claimed maximum power of just 8 kW (11 PS) at 5000 rpm, less, even, than the 9.8 kW (13 PS) of the LP 400.

The Lloyd LP 250 became known in Germany as the “Driving Test Nerves Car” („Prüfungsangst-Auto“ ) because, under the licence classifications then in force, vehicles having an engine capacity below 250 cc fell into a more accessible drivers’ licence category (Licence Category 4) than larger engined cars.[1] Presumably at the time when the drivers’ licence categories were devised it had not occurred to the legislators that such a category might include a four seater passenger car. In later years elderly motorists who had never acquired a more conventional drivers’ licence were happy to spell out that "vehicles" in this case included cars as evidence that they were indeed licensed to drive cars and did not need to take the additional test normally necessary for driving passenger cars (Licence Category 3).

On its introduction in summer 1956 the car lacked some of the relatively luxurious features included on the LP 400 sister model. It came without hubcaps, bumpers or a backrest for passengers in the back seat. The car was offered for sale at just DM 2,980, though the missing features were available at extra cost as options. A more fully equipped version, the LP 250 V, replaced the basic LP 250 in April 1957, the formerly optional fittings becoming standard features: the price was increased to DM 3,350, however, which was the same as the price quoted for the more powerful LP 400.

In total, 3,768 Lloyd LP 250 / LP 250Vs were produced.

(Wikipedia)

- - -

Der Lloyd LP 250 ist ein Kleinwagen der Lloyd Motoren Werke G.m.b.H. in Bremen. Fahrwerk und Karosserie entsprechen weitestgehend denen des Lloyd LP 400. Wesentlicher Unterschied ist der auf 250 cm³ verkleinerte Zweizylinder-Zweitaktmotor, dessen Leistung mit 8 kW (11 PS) bei 5000/min noch geringer ausfällt als die des ohnehin schon schwachen LP 400.

Der Lloyd LP 250 wurde „Prüfungsangstauto“ genannt, da er mit dem bis 1954 ausgegebenen alten Führerschein der Klasse 4 („Fahrzeuge ... bis 250 cm³“) gefahren werden durfte. Bei Einführung dieser Klasse dachte wahrscheinlich niemand an viersitzige Personenkraftwagen mit derart geringem Hubraum. Später wurde die Auslegung „Fahrzeuge = (auch) Autos“ gern von Leuten genutzt, die sich in fortgeschrittenem Alter keine Führerscheinprüfung der Klasse 3 (Pkw) mehr zutrauten.

Als der Lloyd LP 250 im Juni 1956 angeboten wurde, kostete er 2.980,00 DM, allerdings mit einer gegenüber dem LP 400 verringerten Ausstattung ohne Radkappen, Stoßstangen, Dachhimmel und Rücksitzbank. Diese Teile konnten nachgerüstet werden. In Vollausstattung (LP 250 V), die ab April 1957 ausschließlich erhältlich war, kostete der Wagen 3.350,00 DM bzw. genauso viel wie der LP 400.

3768 LP 250 bzw. LP 250 V wurden gebaut.

(Wikipedia)

Banner