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1961 - 1971 Mercedes-Benz W 111 Coupé (18)

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1961 - 1971 Mercedes-Benz W 111 Coupé (18)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Mercedes-Benz W111 was a chassis code given to its top-range vehicles, including 4-door sedans, produced from 1959 to 1968, and 2-door coupes and cabriolets from 1961 to 1971.

Mercedes-Benz emerged from World War II as an automaker in the early 1950s with the expensive 300 Adenauers and the 300SL roadsters that gained it fame, but it was the simple unibody Pontons that were the volume models. However, in both their construction and design, the Pontons were archaic, based on 1940s models of U.S. sedans.

Work on replacing these cars began in 1956, and the design focused on passenger comfort and safety. The basic Ponton cabin was widened and squared off, with larger glass area improving driver visibility. A milestone in car design were front and rear crumple zones that would absorb kinetic energy from impact. The automaker also patented retractable seatbelts. (The death toll in the new generation cars would be less than half that of the pontons.)

The exterior was designed for the European and North American markets. The body was modern and featured a characteristic tailfins that gave gave the models their nickname — the fintail (German: Heckflosse).

Series production of the 4-door sedan began in August 1959, and the car was premiered at the Frankfurt Auto Show in autumn. Initially the series consisted of three models the 220b, 220Sb, and the 220SEb. These replaced the 219 W105, the 220S W180 and the 220SE W128 Ponton sedans respectively.

Design of a replacement for the two-door Pontons began in 1957, as most of the chassis and drivetrain were to be unified with the sedan, the scope was focused on the exterior styling. Some of the mock-ups and prototypes show that Mercedes-Benz attempted to give the two-door car a front styling almost identical to what would be realised in the Pagoda roadster, but ultimately favoured the work of engineer Paul Bracq. The rear bodywork however, persisted, and thus, though officially still called a fintail the rear end design had no chrome fin highlights. Production began in late 1960, and in February of the next year the coupe was premiered in Stuttgart for the 75th anniversary of the opening of Mercedes-Benz Museum.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz W 111 war das erste Oberklassen-Modell der Heckflossen-Serie von Mercedes-Benz, gelegentlich „Große Flosse“ genannt.3

Der W 111 folgte der bis 1959 gebauten großen „Ponton“-Serie W 105 und W 180 nach. Seine geradlinig elegante Karosserieform stammte vom damaligen MB-Chefdesigner Karl Wilfert und seinem Team. Die Karosserie zeichnete sich durch eine bis dahin nicht gekannte passive Sicherheit aus: Sie besaß als erste eine stabile Fahrgastzelle und wirksame Knautschzonen. Mercedes führte umfangreiche Crashtests durch, z. B. brachte man ein Fahrzeug mit 80 km/h über eine Rampe zum Überschlagen.

n die Baureihen W 111 und W 112 eingeordnet wurden neben den viertürigen Fahrzeugen („Heckflossen“-Limousinen) auch die Coupés und Cabrios in flacheren Karosserien mit runderen, nur noch im Ansatz erkennbaren Finnen. Im Rahmen der Eröffnung des Daimler-Benz-Museums in Untertürkheim am 24. Februar 1961 wurde der neue Mercedes-Benz 220 SE(b) Coupé präsentiert.

Im US-Thriller Marathon Man von Regisseur John Schlesinger aus dem Jahr 1976 wird ein W 111 von einer der Hauptfiguren, Klaus Szell bewegt. Dieser kommt in einer Verfolgungsjagd um Leben, nachdem er einen Tanklaster rammt.

Im Film Der Richter und sein Henker von 1975 ist eine schwarze Limousine der Baureihe W 111 zu sehen. Diese wurde von Robert Schmied bzw. Walter Tschanz gefahren.

Im Film The Hangover wird ein silbernes W-111-Cabrio gezeigt.

Im Film Im Geheimdienst Ihrer Majestät fahren die Gegner von Geheimagent James Bond in der Schweiz eine schwarze Limousine, Typ 220 S. Während einer Verfolgungsjagd wird der Wagen spektakulär zerstört.

(Wikipedia)


2010 Mercedes-Benz SLS AMG (C197) (08)
photo show
Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Mercedes-Benz SLS AMG is an grand tourer automobile developed by Mercedes-Benz AMG to replace the Mercedes-Benz SLR McLaren.[1] The car is the first Mercedes automobile designed in-house by AMG and is described by Mercedes as a spiritual successor to the 300SL Gullwing.[2]

The vehicle was unveiled in 2009 Frankfurt Auto Show. Sales would begin in mid-2010 in Europe with MSRP of €177,310 (including taxes).[3]

Many test cars have been spotted since 2008, of which the first cars used the bodywork of the Dodge Viper.
The Mercedes-Benz SLS AMG is an upcoming grand tourer automobile developed by Mercedes-Benz AMG to replace the Mercedes-Benz SLR McLaren. The car is the first Mercedes automobile designed in-house by AMG and is described by Mercedes as a spiritual successor to the 300SL Gullwing.

The vehicle was unveiled in 2009 Frankfurt Auto Show. Sales would begin in mid-2010 in Europe with MSRP of €177,310 (including taxes).

Many test cars have been spotted since 2008, of which the first cars used the bodywork of the Dodge Viper.

The SLS AMG is designed to be a modern 300SL Gullwing revival. The car has a long bonnet, the passenger compartment is close to the rear axle and the rear of the car is short. The SLS AMG will also adapt the feature of wing doors that will swing open upwards, not in a mix of upwards and forward like the SLR. In case of a roll-over, the doors can be fully detached to allow the occupants to leave the vehicle.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz SLS AMG (interne Bezeichnung: C197) ist ein Gran-Turismo-Coupé mit Flügeltüren. Der Sportwagen von Mercedes-Benz wurde im September 2009 auf der IAA erstmals präsentiert und soll im Frühjahr 2010 in den Handel kommen. Die Bezeichnung SLS ist die Kurzform für „Sport Leicht Super“. Mercedes-Informationen zufolge soll das Modell um eine Kleinserie mit emissionsfreiem Elektroantrieb ergänzt werden.[1]

Das Fahrzeug ist der erste Mercedes-Sportwagen mit Flügeltüren seit dem legendären Mercedes-Benz 300 SLR Coupé (Uhlenhaut-Coupé) bzw. dem 300 SL, der von 1954 bis 1957 von Mercedes gebaut wurde und den Ruf von Mercedes entscheidend prägte. Gebaut wird der Wagen von der zu 100 % zur Mercedes-Benz AG gehörenden Tuningfirma Mercedes-AMG. Es handelt sich um das erste von AMG eigenständig entwickelte Fahrzeug.

(Wikipedia)


2010 Mercedes-Benz SLS AMG (C197) (06)
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Image by Georg Schwalbach (GS1311)
The Mercedes-Benz SLS AMG is an grand tourer automobile developed by Mercedes-Benz AMG to replace the Mercedes-Benz SLR McLaren.[1] The car is the first Mercedes automobile designed in-house by AMG and is described by Mercedes as a spiritual successor to the 300SL Gullwing.[2]

The vehicle was unveiled in 2009 Frankfurt Auto Show. Sales would begin in mid-2010 in Europe with MSRP of €177,310 (including taxes).[3]

Many test cars have been spotted since 2008, of which the first cars used the bodywork of the Dodge Viper.
The Mercedes-Benz SLS AMG is an upcoming grand tourer automobile developed by Mercedes-Benz AMG to replace the Mercedes-Benz SLR McLaren. The car is the first Mercedes automobile designed in-house by AMG and is described by Mercedes as a spiritual successor to the 300SL Gullwing.

The vehicle was unveiled in 2009 Frankfurt Auto Show. Sales would begin in mid-2010 in Europe with MSRP of €177,310 (including taxes).

Many test cars have been spotted since 2008, of which the first cars used the bodywork of the Dodge Viper.

The SLS AMG is designed to be a modern 300SL Gullwing revival. The car has a long bonnet, the passenger compartment is close to the rear axle and the rear of the car is short. The SLS AMG will also adapt the feature of wing doors that will swing open upwards, not in a mix of upwards and forward like the SLR. In case of a roll-over, the doors can be fully detached to allow the occupants to leave the vehicle.

(Wikipedia)

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Der Mercedes-Benz SLS AMG (interne Bezeichnung: C197) ist ein Gran-Turismo-Coupé mit Flügeltüren. Der Sportwagen von Mercedes-Benz wurde im September 2009 auf der IAA erstmals präsentiert und soll im Frühjahr 2010 in den Handel kommen. Die Bezeichnung SLS ist die Kurzform für „Sport Leicht Super“. Mercedes-Informationen zufolge soll das Modell um eine Kleinserie mit emissionsfreiem Elektroantrieb ergänzt werden.[1]

Das Fahrzeug ist der erste Mercedes-Sportwagen mit Flügeltüren seit dem legendären Mercedes-Benz 300 SLR Coupé (Uhlenhaut-Coupé) bzw. dem 300 SL, der von 1954 bis 1957 von Mercedes gebaut wurde und den Ruf von Mercedes entscheidend prägte. Gebaut wird der Wagen von der zu 100 % zur Mercedes-Benz AG gehörenden Tuningfirma Mercedes-AMG. Es handelt sich um das erste von AMG eigenständig entwickelte Fahrzeug.

(Wikipedia)

 
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